Rabu, 25 Mei 2011

Doa Para Pecinta___^_^ Pray From "The Lover"....^_^




Ya Allah, aku bermohon kepadaMu dengan rahmatMu yang meliputi segala sesuatu,
Dan dengan kekuasaanMu yang dengannya Engkau menakluki segala sesuatu,
dan kerananya tunduk segala sesuatu,
dan kerananya merendahlah segala sesuatu,

Dan dengan kekuatanMu yang tidak tertahankan oleh segala sesuatu,
Dan dengan kebesaranMu yang memenuhi segala sesuatu,
Dan dengan kekuasaanMu yang mengatasi segala sesuatu, dan dengan wajahMu yang kekal setelah punah segala sesuatu,
Dan dengan asmaMu yang memenuhi tonggak segala sesuatu,
dan dengan ilmuMu yang mencakup segala sesuatu,
Dan dengan cahaya wajahMu yang menyinari segala sesuatu,

Wahai Nur, wahai Yang Maha Suci! [Quddus],
Wahai yang Awwal dari segala yang awwal,

Wahai yang Akhir segala yang akhir,


Ya Allah, Ampunilah dosa-dosaku yang meruntuhkan penjagaan,
Ya Allah, Ampunilah dosa-dosaku yang mendatangkan bencana,

Ya Allah, Ampunilah dosa-dosaku yang merusak nikmat kurnia,

Ya Allah, Ampunilah dosa-dosaku yang menyebabkan doa tertahan,
Ya Allah, Ampunilah dosa-dosaku yang memutuskan pengharapan,
Ya Allah, segala dosa yang telah aku lakukan, Dan segala kesalahan yang telah aku kerjakan,
Ya Allah, aku datanAmpunilah dosa-dosaku yang akan menurunkan bala,

Ya Allah, Ampunilah g menghampiriMu dengan zikirMu, dan aku memohon pertolonganMu dengan diriMu, Dan aku bermohon padaMu dengan kemurahanMu, dekatkanlah daku ke haribaanMu, dan sempatkan daku untuk bersyukur padaMu, Dan bimbinglah daku untuk selalu mengingatMu,
Ya Allah, aku bermohon padaMu,
dengan permohonan orang yang tunduk dan menyerah, yang hina dan rendah, (yang ketika kesulitan menyampaikan hajatnya padaMu), berilah daku kelembutanMu, kasihanilah daku,

Dan jadikanlah daku puas dengan pemberianMu, dan juga berpuas hati dengan segala keadaan yang menimpaku,
Ya Allah, aku bermohon kepadaMu dengan permohonan orang yang berat keperluannya, dan yang menyatakan kepadaMu ketika menghadapi segala kesusahan (berat) hajatnya, Dan orang yang kehendaknya terhadap apa yang ada di sisiMu amat besar,

Ya Allah, Maha Besar KekuasaanMu, Maha Tinggi kedudukanMu, Dan selalu tersembunyi rencanaMu, selalu tampak kekuasaanMu,
Dan sentiasa tertegak KekuatanMu, dan setiasa berlaku KudrahMu,


Dan tidak mungkin lari dari pemerintahanMu,
Ya Allah, tidak aku dapatkan pengampunan bagi dosaku,
Dan tiada penutup bagi kejelekanku,
Dan tiada yang dapat menggantikan amalku yang buruk dengan kebaikan,

Melainkan Engkau, Maha Suci Engkau dengan segala pujiMu, Telah aku menzalimi diriku sendiri, Dan telah aku berani melanggarnya dengan kejahilanku,
Akan tetapi aku tetap tenteram,
kerana bersandar pada ZikrMu dan kurniaMu padaku,

Tidak ada komentar:

Posting Komentar